سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است
سرخط خبرها

NovaNova ۸i یک میان‌رده معمولی | تلاش هوآوی برای پس گرفتن بازار موبایل از رقبا

  • کد خبر: ۸۸۱۸۷
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
NovaNova ۸i یک میان‌رده معمولی | تلاش هوآوی برای پس گرفتن بازار موبایل از رقبا
NovaNova ۸i یکی از جدیدترین موبایل‌های میان‌رده این شرکت است که با وجود ضعف‌هایی که دارد، باز هم نشان‌دهنده خیز دوباره شرکت هوآوی برای پس گرفتن جایگاهش در بازار موبایل دنیاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هوآوی اولین شرکت سازنده گوشی بود که از چند سال پیش در دنیا و کشور ما توانست وارد رقابت بزرگان بازار موبایل آن سال‌ها، یعنی سامسونگ و اپل، شود.

این شرکت با گوشی‌های خوش‌قیمت با قابلیت‌های مناسب، بخش زیادی از بازار میان‌رده‌ها را در کشورمان به خود اختصاص داده بود و در پی آن بود بین موبایل‌های پرچم‌دار دنیا هم برای خود جایگاه مناسبی پیدا کند.

هرچند پس از تحریم‌های آمریکا و مشکلات مختلفی که برای این شرکت ایجاد شد، هوآوی این روز‌ها کمی در بازار موبایل دنیا به حاشیه رانده شده است، دست‌کم در بخش طراحی هنوز هم شاهد محصول‌های باکیفیتی از این شرکت هستیم.

Nova ۸i یکی از جدیدترین موبایل‌های میان‌رده این شرکت است که با وجود ضعف‌هایی که دارد، باز هم نشان‌دهنده خیز دوباره این شرکت برای پس گرفتن جایگاهش در بازار موبایل دنیاست.

در بخش طراحی، هواوی در این گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده است که اگرچه حاشیه‌های کوچکی دارد، باعث می‌شود ابعاد کلی این گوشی به‌نسبت بزرگ باشد. همان حاشیه‌های کوچک نمایشگر ظاهر مدرنی از بخش جلو به گوشی بخشیده است. در بخش پشتی هم با پوشش شیشه مانند و طراحی دوربین‌ها که شبیه به سری هواوی میت ۳۰ هستند، ظاهر جذابی را در این گوشی شاهد هستیم. در مجموع، ظاهر گوشی مدرن است و از بخش‌های مختلف آن به نحو احسن استفاده شده است.

پنل نمایشگر محصول از نوع LCD است و متأسفانه نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی دارد. رقبایی که این گوشی در این رده قیمتی دارد، به طور معمول نمایشگر‌های ۹۰ یا حتی ۱۲۰ هرتزی دارند و این ویژگی، یک نقطه ضعف برای این نمایشگر به حساب می‌آید. میزان روشنایی این پنل هم می‌توانست کمی بیشتر باشد. در عوض، دقت رنگ‌ها در این نمایشگر در سطح بالایی هستند و رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاسی که این پنل دارد، باعث شده است تصاویر باکیفیت و خوب باشد.

در قسمت سخت‌افزار، در Nova ۸i شاهد پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ هستیم که لیتوگرافی ۱۱ نانومتری دارد، پردازنده‌ای که این روز‌ها کمی قدیمی حساب می‌شود. در کنار این پردازنده، ۸ گیگابایت حافظه رم هم وجود دارد تا حداقل از این نظر کمبودی در سخت‌افزار این محصول احساس نشود. حافظه داخلی هم ۱۲۸ گیگابایت است که البته به کمک کارت حافظه micro SD این مقدار قابل افزایش است.

به طور کلی این محصول میان‌رده هواوی برای استفاده‌های روزانه جواب‌گوی نیاز‌های کاربران خواهد بود، اما اگر قصد اجرای برنامه‌های موبایلی سنگینی مثل بازی کال‌آف‌دیوتی موبایل یا پابجی را دارید، Nova ۸i گزینه چندان معقولی برای شما نخواهد بود.

در کنار این موضوع، مهم‌ترین ضعف این گوشی مثل دیگر محصولات جدید هواوی، نداشتن دسترسی آن به سرویس‌های گوگل است و برای نصب برنامه‌های مختلف یا باید به سراغ فروشگاه اپلیکیشن هواوی بروید یا از گزینه‌هایی مانند کافه‌بازار استفاده کنید. در بخش دوربین‌ها هم شاهد یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید، یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج هستیم. در جلو گوشی هم یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس‌های سلفی را به عهده دارد.

وظیفه تأمین انرژی گوشی هم بر عهده باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری قرار دارد و شارژر ۶۶ واتی این محصول می‌تواند تنها در ۴۰ دقیقه ظرفیت باتری را از صفر به صد برساند.

قیمت Nova ۸i در بازار چیزی در حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->